2016/01/14

Svetielko ovečka v Beníkovej izbietke


Možno ste si všimli, že keď máte otvorený môj blog tak sa Vám na lište pri mene SiMatula ukazuje obrázok ovečky. Je to naša ovečka (nástenná lampa v Beníkovej detskej izbe), ktorú sme s manželom sami urobili pre nášho drobčeka, keď bol ešte maličký.

Prečo sme ju nekúpili ale vyrobili?


  


Je veľa obchodov s krásnymi nástennými lampami, ale nik Vám nezaručí, že vyzerajú ako na obrázku a budú v poriadku. Ak sme si, už aj našli tú našu, bola veľmi drahá a maličká napr. nástenné detské lampy od výrobcu HABA. Práve preto nám prišlo na um, že si urobíme vlastnú a bude mať rozmery, také aké mi budeme chcieť. 
      
    
Nakoniec sme to vymysleli tak, že manžel mi ovečku nakreslil v PC, vytlačil na papier. Ja som ju vystrihla a obkreslila na starú nepotrebnú dosku. Neostali sme len pri ovečke, keďže bolo na doske veľa miesta dokreslila som tam 3 obláčiky a 3 štvorčeky (cca 5x5cm), aby stena v detskej izbe bola zaujímavejšia. Veľkosť obláčikov a podložiek sme zvolili tak, aby podložky boli menšie ako obláčik (aby po nakrútení na stenu ich nebolo zboku vidieť). Manžel vyrezal z dosky nakreslené diely, vyvŕtal dierky do ovečky aj do stredu obláčikov a podložiek. Ošmirgľoval všetky bočné hrany. Prikrútil hlavu ovečky na telo zozadu dvoma skrutkami do dreva. Nakrútil zozadu tri elečká a objímku na žiarovku. Potom prišiel rad na mňa. Namaľovala som ovečku aj obláčiky. Po vyschnutí sme skrútili ďalšie tri elečká s elečkami na ovečke (skrutkami s metrickým závitom M4 a krídlovými maticami) tak aby tvorili tvar U. Priložili na stenu a krátkou ceruzkou obkreslili tri dierky, na každom elečku jednu. Navŕtali do steny malé hmoždinky a nakrútili elečká. Obláčiky sme tiež pripevnili na hmoždinky, každý obláčik jednou dlhšou skrutkou v strede. Pod obláčik sme podložili podložku (štvorček 5x5cm), aby bol obláčik od steny ďalej. Nakoniec som zamaľovala hlavičky skrutiek na obláčikoch :).




Čo sme potrebovali na ovečku a obláčiky:
  • vytlačenú papierovú verziu ovečky,
  • fixku na DVD,
  • starú, nepotrebnú dosku (polička zo skrine),
  • temperové farby koh-i-noor,
  • obyčajnú ceruzku a gumu,
  • misku s vodou,
  • štetce (ploché, guľaté - rôzne veľkosti),
  • akuvrtačku,
  • priamočiaru pílu (na vyrezanie), 
  • šmirgel,
  • skrutky do dreva, krátke skrutky M4 a krídlové matice M4, elečka,
  • žiarovku (stačí  cca 7W – nehreje sa), objímku (závit E14) s úchytným plieškom
  • elektrickú šnúru s vypínačom.





Je pravda, že mne sa do výroby moc nechcelo, lebo sami viete, že keď máte maličké dieťatko nie je času na vyše. Ale musím Vám napísať, že to neľutujem. A opäť by som šla do toho. Som rada, že mám takého šikovného manžela a spolu sme mohli zútulniť synčekovi detskú izbičku.







0 komentáre:

Zverejnenie komentára