2016/10/23

Ako som sa balila do pôrodnice

Balenie do pôrodnice som stále odkladala ako som len mohla. Áno, chcela som mať po pôrode čo najskôr ale pocit odlúčenia od svojej rodiny bol väčší. Začala som sa baliť koncom 39 týždňa. Je to neskoro. Smiala som sa, že mám na to ešte čas. Veď pri prvom som bola zbalená hádam v 8 mesiaci a prenášala som 9 dni. Na neuverenie, stala sa zo mňa flegmatička.

Manžel bol nepokojný a tak mi nič iné neostávalo ako sa pobaliť. Nakúpené som mala všetko, ale zbaliť sa mi nepodarilo do jednej tašky a tak som sa rozhodla, že si zakúpim tašku na internete (www.bagshop.sk). Hľadanie mi trvalo jeden večer. Našla som veľmi peknú, veľkú 113l a cenovo dostupnú (19,99 € + dobierka) cestovnú tašku na kolieskach. Na stránke mali dodanie do 10 dní, ešte som si to overila priamo u nich a povedali, že na následujúci týždeň bude doručená. Výborne! A tak som len vypísala adresu, klik, klik a už bolo objednané. Na 7 deň som im opäť písala mail o doručení tašky. Žiaľ neodpísali. Na 9 deň mi písali a ďakovali za dôveru ale tovar nedodajú lebo je vypredaný. Tak to ma dostali a hlavne sklamali.
Oblial ma pot. Nič som nenechala náhode a šúp do Tesca na kufor.
Zbalila som sa 10 dní pred termínom pôrodu. A náš druhorodený synček prišiel o 4 dni pred termínom. Čítate dobre. Náš druhorodený synček je na svete. Niekedy Vám napíšem recenziu na pôrodnicu, v ktorej som rodila. Spätne si uvedomujem, že ak budeme raz čakať tretie mimi tak sa zbalím oveľa skôr. Minimálne 2-3 týždne pred termínom.:)

V následujúcich riadkoch Vám popíšem + priložím foto s vecami, ktoré som si zbalila do pôrodnice.

Potreby pre mamičku
Dôležité dokumenty:
  • tehotenský preukaz + výsledky špeciálnych vyšetrení počas tehotenstva (CTG ,...);
  • kartička zdravotnej poisťovne;
  • občiansky preukaz;
  • kópia sobášneho listu (ak nie ste manželia - na matrike si treba vybaviť papiere o určení otcovstva a to ešte pred pôrodom);
  • obal na dokumenty;
  • napíšte si na papierik meno a adresu vašeho gynekológa + pediatra pre Vaše bábätko, názvy liekov, ktoré ste užívali v tehotenstve;
  • zbaľte si aj peňaženku, pero, mobil, nabíjačku, slúchadlá.

Potreby na pôrodnú sálu:
  • nočnú košeľu (ak nedávajú nemocničné);
  • papuče/žabky do sprchy;
  • ponožky;
  • uterák + malý uterák na tvár;
  • fľaška s vodou, hroznový cukor, mňamka pre partnera (sušienky,žuvačky,...);
  • balzam na pery;
  • hygienické vreckovky;
  • gumička do vlasov a sponky;
  • popôrodnú vložku 2ks, popôrodné nohavičky 1ks.

Potreby pre mamičku:
  • nočné košele (na kojenie) 3ks;
  • župan;
  • tenký svetrík;
  • podprsenky na kojenie 3ks (nepotrebovala som ich) jedna stačí pri odchode domov;
  • ponožky 3ks;
  • uteráky 3ks na tvár, ruky, telo.






Hygienické potreby pre mamičku:







  • zubná kefka;
  • zubná pasta mini Signal, Elmex;
  • paličky do uší;
  • sada manikúra;
  • odličovacie tampóny;
  • odličovacie mlieko Mixa;
  • tehotenský telový olej Weleda;
  • denný krém z Oriflame;
  • mini deodorant Balea z DM;
  • morská soľ  sprej do nosa z DM;
  • dezinfekčná voda Aquaint 50ml;
  • kefa na vlasy, gumičky, sponky;
  • doplnok železa.


Potreby pre bábätko

Hygienické potreby pre bábätko:


Oblečenie v pôrodnici:
  •  deka;
  • bambusové plienky 2ks;
  • čapičky 4ks (jedna určite bude dobrá);
  • body s krátkym rukávom 3ks;
  • body s dlhým rukávom 3ks;
  • pyžamká 4ks;
  • dupačky 1ks;
  • kabátiky 2ks;
  • tepláčiky 1ks;
  • ponožky 3 páry;
  • capačky 2 páry;
  • brindáčiky 2 ks.

Oblečenie na cestu domov z pôrodnice (jeseň):
  • vajíčko;
  • body s krátkym rukávom;
  • pančušky/ponožky;
  • overal;
  • šatka;
  • čapička;
  • deka;
  • jesenný fusak do autosedačky/vajíčka.








Takto som sa zbalila do pôrodnice. 
Dúfam, že som Vám budúce mamičky trocha pomohla a určite si to nenechávajte na poslednú chvíľu ako ja. Môže sa stať, že bábätko sa vypýta na svet skôr, a vy nebudete pripravené. Zbytočne by ste sa stresovali rýchlym balením.

Natočené video Ako som sa balila do pôrodnice.
Pekný deň
SiMa
 

0 komentáre:

Zverejnenie komentára