2017/03/30

Moja prvá Quiet book Morský svet pre Bena

Už je tomu vyše pól roka, čo som sa snažila spísať a vyvesiť na túto stránku Beníkovú látkovú knihu s tématikou mora. Je to moja prvá Quiet book (Psssst - naozaj je dieťa pri tejto knižke tichúčko). Tieto knihy ma oslovili ešte skôr ako som mala synčeka Beníka. Keď sa narodil, chcela som mu takú knihu ušiť. A práve to bol dôvod prečo som začala šiť.

Je to ručne šitá, šitá na stroji, ktorá obsahuje veľa aktivít s didaktickým zameraním. Dieťatko sa ,,učí,, spoznáva nové veci formou hry, sleduje a manipuluje s jednotlivými časťami, .... (spoznáva farby, predmety, tvary, názvy, čísla, vykonáva nejaké činnosti - zapína, naťahuje, lepí, odliepa, ...) Obsahuje aj zvukové, hmatové prvky, ktoré obohacujú hru v jednotlivých aktivitách, stránkach. Rozvíja koordináciu pohybov (oko-ruka), manipuláciu jemnej motoriky, sluch, hmat, fantáziu, predstavivosť, tvorivosť dieťatka. Použitý materiál - látky, filc, gombíky, patentky, gumičky, koráliky, stuhy, zipsy, suché zipsy, obrusoviny, háčiky,... a mnoho iných materiálom. Vnútro strán je nažehlený Ronofix a výplň vlizelín.
Pri výrobe tejto knihy sa kreativite medze nekladú.
Kniha je výborná, keď niekam cestujeme - je v nej plno aktivít, ktoré nám ešte nezovšednenli.


Viacej zaujímavostí o týchto knihách nájdete v článku o textilných knihách1 a textilných knihách2.

https://www.detska-vybavicka.sk/hracky/pre-najmensich/ine-hracky-pre-najmensich/kniha-plysova-baby-farma-zvieratka.html?a_aid=58c9971100d17&a_bid=62681456
Plyšová baby farma
Knihy HANDMADE sú časovo náročné (vymýšľanie aktivít na jednotlivých stránkach), ale aj na detaily ručného alebo šitia na stroji. Preto výhody kupovanej knihy - kúpite a nemusíte sa trápiť pri šití.
Napr. knihy pre najmenších, v tvare sliepočky, morský svet, knižka do kočiarika Kooky, plyšová sovička, plyšová baby farma, baby´s first book,.. .

Kniha Kooky
Baby s first book





Plyšová sovička

Pískacia kniha
















Výhody HANDMADE - je to od Vás, máte predstavu čo tam chcete a ako majú vyzerať. Na internete je neskutočne veľa inšpirácií napr. na pinterest , ktorým som sa nechala inšpirovať pri výrobe troch strán a to hroch na lodi, tučniak a iglu, ale dokázala som do nich vymyslieť vlastné detaily, prvky. Takže hovorím o inšpirácií nie o kopírovaní:).

Veľkosť mojej knihy 22cm (dĺžka) x 22cm (šírka) x 10 cm (hrúbka zavretej knihy).
 Už na vrchu obalu je aktivita majáka, 10 strán s aktivitami a poslednou zadnou stranou bez aktivít.


Odlepovací maják, pohyblivý gombík loďky a pod bodrými stuhami - hmlou sú farebné hviezdičky.

 


Spy bag rybička schováva rybu, žabku, jahodu, listy, .... Môže sa odlepiť a držať v rukách. Lastúra sa dá otvoriť a schováva perlu.
Lietajúci balón, pohybujúca loďka, delfínik na gumičke a veľryba na suchý zips.
Na plávajúcej loďke je hroch (prstová maňuška), naťahovacie hviezdičky, kotva na lodi, záchranárske koleso, naťahovacia rybka - pláva zo strany na stranu.
Korytnačka má farebné gombíky prislúchajúcim geometrickým tvarom. 

 
 Chobotnička píska, v chápadlách ma gumičky - naťahujú sa.

V medúze je rolnička, piesok obsahuje vo vnútri polystyrénové guľôčky, pohybujú sa mušličky.

Zelený kýblik schováva zvieracie pexeso. 

 









More s rybkami - aktivita s číslami, obláčik s dažďom, otáčajúcim slniečkom.

Tučniak a jeho úlovky.












 Iglu s úlovkami. Domček z puzzlov so zvončekom.
 
 Kniha v Benových rukách .)

Knihu môžete lepšie vidieť vo videu s názvom Moja prvá Quiet book Morský svet pre Bena.



PS: výborné návody na jednotlivé časti knihy nahráva na youtube My craft

Vaša SiMa alebo po novom Handmade by SiMa/SiMatula? :)



4 komentáre:

  1. Wau krásna. Ja obdivujem všetky mamičky, čo niečo vyrábaju :) A tieto quiet book su jednoducho super vecička :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem :)
    Na modrom koníku sú mamičky čo sa venujú týmto knihám. Šijú a šijú - neviem kde berú ten čas. Sú krásne a hlavne veľmi užitočné pre deti. Veľa sa z nich ,,naučia,,.

    OdpovedaťOdstrániť