2015/10/05

Hrať sa dá aj postojačky

 
Recenzia zo spomínaného článku Bright Starts Get Rollin´ Activity Table - môj obľúbený hrací stolček je tu. Video ako sme sa oboznamovali s novým stolčekom Bright Starts Get Rollin´Activity Table.
  







Už niekoľko mesiacov viem stáť a svet okolo seba vidím z inej perspektívy. Všetko je pozoruhodné, pútavé a nič mi neunikne. Dokonca aj kvetináč s palmičkou bol výborne dosiahnuteľný. Ale psst, nikomu ani muk o mojom malom dobrodružstve. Keď k nám docestoval balíček, nemohol som nečinne sedieť. Veď, už viem stáť a rád pomôžem pri rozbaľovaní a obzeraní. Balíček bol veľký, tak mi ho mamička pomáhala pridŕžať a ja som mohol spokojne rozbaľovať.



Naozaj bol rýchlo rozbalený a ja som obdivovať novú hračku. Ako som ju zbadal, s úsmevom na perách a rozžiarenými očkami som povedal od samého úžasu nové slovo - ,,júúú“. Z čoho bola prekvapená aj mamička. Nemyslela si, že sa budem tak veľmi tešiť a nežne s ňou zaobchádzať. Poviem Vám, že od prvej chvíle som si túto hračku - hrací stolček od Bright Starts GetRollin´ Activity Table nevídane obľúbil. Všetko som začal obchytávať, jemne stláčať, počúvať, prštekom mamičke ukazovať a svojim džavotaním rozprávať, kde čo je, a ako to funguje.

 

 

 

Aký je môj hrací stolček? 

Najskôr sme ho museli odzbrojiť od originálneho balenia. Veľmi som to nechcel, pretože bolo možné sa s ním hrať a dobre si ho vyskúšať ešte zabalený. Pozrite sa tu. Malá ochutnávka.


     Pri postupnom otváraní originálneho balenia mi vôbec neprekážalo, že si mamička fotí moju novu hračku. Mohol som sa s ňou stále hrať. Nespustil som ju z dohľadu a ani z rúk.

  
V krabici mali jednotlivé časti hračky svoje miesto a boli pekne zabalené, aby sa nepoškodili alebo nestratili. 

 


Našli sme tam návod, hraciu dosku/plochu, 4 modré nožičky, 6 loptičiek a 4 háčiky na ich zachytenie.


Časti hracieho stolíka:

Návod: z vonkajšej stany bol prichytený stručný návod v českom, slovenskom a maďarskom jazyku. Hovorí o bezpečnosti pri hraní, ako zložiť stolík, vymeniť batérie a ako funguje. Za to v Anglickom jazyku sú ešte navyše nakreslené obrázky z hracej plochy a stručne popísaná funkčnosť, čo rozvíjajú. Napríklad: kolotoč a krokodíl . Viacej informácií o jednotlivých hrách sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.



Hracia doska/plocha: je hlavnou časťou hracieho stolíka, ktorá dieťa hravou formou učí, zabáva no hlavne plní funkciu hry. Na spodku mala pevne pripevnený ochranný kartón s plastovými sťahovacími páskami. Bolo ich treba prestrihnúť, aby sme sa mohli naplno venovať hre. Po odokrytí bolo jasné, kde sa budú vymieňať batérie 3x AA/LR 1,5V. Tie, ktoré sú v hracej ploche (súčasťou balenia) treba vymeniť, lebo slúžia len na predvádzanie produktu. Nad otvorom pre batérie je biely vypínač. Nie je to na vypnutie a zapnutie hracej dosky ale na zosilnenie a zoslabenie zvuku. To nás milo prekvapilo, ale stačí mať zvuk na slabšie.
     Po otočení hracej dosky mi ju mamička trošku poutierala handričkou, ktorú postriekala dezinfekčnou vodou/dezinfekční vodou – len pre istotu J. Lebo sem-tam ochutnávam veci i keď viem, že to nie je na jedenie. Výborné, že táto hlavná časť je vhodná aj pre kamarátov/ky, ktorí ešte nevedia stáť od 6m + do 36m. Nohy sa nemusia nacvaknúť a hracia doska môže byť položená samostatne priamo na zemi.

Rozmery hracej plochy sú merané v najširších bodoch: šírka 41cm x dĺžka 41cm x výška 15cm. S nacvaknutými nohami je výška hracieho stolčeka 40cm.

Celá hracia plocha je do detailov prešpekulovaná. Na povrchu vrchného krytu sú rôzne 3D motívy, ktoré pekne pasujú k jednotlivým hrám. Pri húseničke sú padajúce listy, ....




     Zapínanie hracieho stolčeka je hore na hracej ploche pri krokodílovikolotoči. Krúžok O znázorňuje vypnutie. Zvoliť sa dá En (anglický jazyk) alebo Es (španielsky jazyk). Možno si poviete, že prečo to nie je v našom jazyku. No mne a ani mojim rodičom to vôbec nevadí. Je to skôr výhoda pretože, čím skôr sa s cudzími jazykmi oboznámim tým ľahšie sa ich budem neskôr učiť. Cudzí jazyk sa vyučuje už aj v materských školách, kde sa s ním deti oboznamujú hrovým spôsobom. Sú vytvorené rôzne krúžky, programy, knihy, DVD rozprávky. 
     Pri oboch jazykoch, hru sprevádza po každej manipulácií príjemná melódia, slová alebo spievanie slov a piesní.  Má viac ako 60 zvukov a to sme zistili, keď po dvoch dňoch hrania sme prvý krát počuli iné melódie. Veľmi sme sa potešili, pretože hra je za každým iná. Každá hračka je inak zameraná a pomáha mi k zdokonaľovaniu jemnej motoriky. Na tejto fotografií vidíte jednotlivé hrové časti (hračky), sú krásne pestrofarebné, atraktívne a zaujímavé. 

 

Korytnačka v tvare ozubených koliesok. Pri nej si zdokonaľujem uchopovanie dvoma prstami (palcom a ukazovákom). Sem-tam ju držím za hlavu alebo priamo ďalšie kolieska, ktoré rád točím do oboch strán a sledujem ako sa točia aj tie ďalšie. Na ozubených kolieskach sú nalepené písmenká A, B, C a pri pohybe koliesok počúvam pieseň o ABECEDE a iné melódie.





  
Rampa s miskou je pre loptičky. Spustená loptička sa kotúľa po miske v tvare lievika, ktorá má drsnú potlač všetkých veľkých, tlačených písmen anglickej ABECEDY. Po páde do otvoru v miske sa stlačí tlačidlo, ktoré spustí rôznu melódiu a svetelný efekt v oranžovom plaste na okraji misky. 





 

Húsenica je hracie piano. Hlava húseničky po stlačení svieti. Telo má jednotlivé klávesy, ktoré slúžia na učenie naspievaných geometrických tvarov, farieb alebo počúvanie tónov melódie. 











     Tlačidlá 123 a obrázok mi napomáhajú k učeniu číslic, ich tvaru, čísel, farieb, pomenovaniu zvierat a ich zvukov. Po stlačení číslice vydáva zvuk alebo melódie piesní.





 
Kolotoč si roztočím potiahnutím červenej páčky a počúvam rozličné melódie. Aby som si hru pomenil a urobil z nej veľkú zábavu, môžem si naň poukladať 3 loptičky. Keď páčkou potiahnem, loptičky mi vyletia rôznymi smermi.  






       
Krokodília (hrošia) hlava ma učí loptičku vkladať, vyberať, otvárať a za sebou zatvárať. Je to môj malý úložný priestor, kde si môžem veci schovať. Vďaka zvukom a slovným pokynom pri manipulácii sa učím protiklady.




Kniha má jeden list, ktorý slúži ako hlavný prepínač dvoch režimov celej hracej plochy. Pri prvom režime hru sprevádzajú len melódie a zvuky. Pomenovania, slová, protiklady a piesne sú zasa v druhom (učiacom) režime. Žlté tlačidlo má svetelný efekt a vydáva rôzne melódie, zvuky. 




Ryba s korálikmi má otáčacie priesvitné bruško. Za každým otočením sa spustia melódie alebo piesne.








4 modré nožičky: sú z pevného plastu, ktoré sú nosným prvkom hracej plochy. Ani som len netušil, že budú také dôležité. Každá noha má na spodku dva otvory, do ktorých sa vsunú 4 háčiky na zachytenie 6 farebných loptičiek. Čítate dobre ...na zachytenie loptičiek. Keď loptička prejde po modrej rampe do misky s otvorom v strede, sama si vyberie vlastnú cestičku a skotúľa sa do jednej z plastových nôh. Loptičky sa pekne kotúľajú a nevypadávajú na zem, pretože nohy sú mierne zo šikma. Môže sa stať, že všetky loptičky sa nazbierajú do jednej nohy ale ostanú pekne zoradené.


 
      6 farebných loptičiek: sú po dve červené, modré a žlté. Povrch nemajú hladký, ale jemne vystúpený v tvare zvieratka. Modrá je prasiatko ....

     Zistil som, že hrať sa dá aj postojačky a je to veľká zábava, všetko si môžem chytať, skúšať. Hlavne sa zdokonaľujem a som si istejší pri státí a chodení okolo stolíka. Dá sa s ním aj cestovať po celom dome lebo zo spodku na nohách je plast a môžem sa presúvať kam len chcem. Trocha mi to dá zabrať, ale keď sa poriadne zapriem tak to ide. Inač je stolík veľmi stabilný a ťažký - ešte sa mi ho nepodarilo prevrátiť. Tak sa nemusíte báť.


     Značka Bright Starts konkrétne GetRollin´ Activity Table opäť prekvapila svojou atraktívnosťou, vynikajúcim prevedením dizajnu a funkčnosti v každom detaily. Fascinuje ma neskutočným množstvom podnetov, ktoré mi pomáhajú rozvíjať jemnú a hrubú motoriku. V hre si cibrím skoro všetky zmysli (zrak, sluch, hmat, niekedy aj chuť :), spoznávam farby, tvary, čísla, číslice (1, 2, 3), jazyky, melódie, zvuky, pomenovania zvierat, vecí, farieb, protiklady. 


Mamička je veľmi spokojná, že sa dokážem pri ňom sám pekne hrať.


Nerušiť, prosím! Hrám sa so svojim stolčekom.



PS: s týmto stolčekom sa dá hrať aj poležiačky sme zistili teraz pri druhom synčekovi Alexovi, ktorý má 7m. Viac v krátkom článku Hrať sa dá aj poležiačky. Žiaľ hrací stolček sa nevyrába náhrad alternatívu nájdete  v tomto článku Hrací stolček GetRollin´ Activity Table a jeho alternatíva.

Pá-pá Ben a mamička Sima


0 komentáre:

Zverejnenie komentára