2016/08/30

Keď musíš tak musíš - renovácia vajíčka i´coo

Tentokrát ďakujem za podporu manžela a tiež jednej mamičky z modrého koníka, ktorá mi poradila aký typ látky by som mohla zvoliť na opravu auto-sedačky (vajíčka) pre naše očakávané mimi. ;)
Musela som opraviť auto-sedačku, pretože nad kúpou novej som neuvažovala z praktických dôvodov. Toto vajíčko sa mi dá nasadiť na kočiar za pomoci adaptérov a pravdepodobne, už takýto model by som nikde nenašla. Je to starší model autosedačky s kočiarom od I´coo. Opraviť som ho musela lebo čierna koženka sa trhala a nachádzala som ju na oblečení, keď bol Beník ešte malý. A dokonca ešte jedno vajíčko náhradné mám, ale to sa nedá dať na kočiar. Tak nič iné mi neostávalo ako sa do toho pustiť.

Na vajíčku sú použité látky - menčester, nepremokavá kočárovina, ktorá je zospodu nepremokavá a poškodená tmavo hnedá koženka, ktorú som musela nahradiť kočárovinou, poťahovou látkou, menčestrom alebo koženkou. Žiaľ ani jednu látku tohto typu som medzi látkami nenašla a tak mi milá pani predavačka radila a ponúkala možné ďalšie alternatívy. Nakoniec sme našli polyesterovú tkaninu, ktorá je na povrchu hebká ako semiš (neviem si spomenúť na názov - nie som, až taký odborník v textíliách, ale používa sa na karnevalové indiánske oblečenie). Takže som vyberala látku podľa farby.

Keď som prišla domov začala som postupne od menej zložitých častí. 
Začala som najprv prerábať novorodeneckou vložkou. Vypárala som dookola šikmý prúžok, koženku od menčestru a nakoniec som vypárala samotnú koženku, ktorá v sebe ukrývala výplň vatelín. Koženku som si priložila na novú látku a obstrihla som ju. Novou vystrihnutou časťou som obalila výplň vatelín a zašila rovným stehom na šijacom stroji. Potom som spojila s menčestrom a v poslednej fáze som zašila šikmý prúžok. Tak vznikla nová (opravená) novorodenecká vložka do vajíčka.

Druhou sa stala auto-sedačka - samotné vajíčko. Tohto kroku som sa najviac obávala, pretože keby som to pokazila neviem, neviem, čo by som robila. Rozmýšľala som čím začať a ako to asi urobiť. Opäť som začala páraním šikmého prúžku, potom menčestru a nakoniec som oddelila nepremokavú kočárovinu. Obstrihla som si starú poškodenú koženku a mohla som prišívať novú látku k nepremokavej kočárovine, menčestru a prišiť šikmý prúžok. Tento istý postup som zvolila aj na druhej strane, len tam som ešte najprv musela vypárať popis o auto-sedačke.   

Nakoniec som renovovala striešku. Tá bola zložitejšia lebo som musela vypárať nie len jeden ale dva šikmé prúžky. Jeden lemuje spodok a druhý je ukrytý z vnútra, ktorý formuje zadnú časť striešky a má v sebe plastovú tyčku.

Najhoršie na tom bolo prišiť nariasený šikmý prúžok, ktorý ešte v sebe ukrýval gumičku. Ale nejako sa to podarilo a tu je výsledok.


Ja len dúfam, že to bola moja prvá a hlavne posledná renovácia takéhoto druhu ;) Vôbec ma to nebavilo ale som rada, že auto-sedačka bude pekná, hlavne nezávadná a funkčná pre naše druhé mimi.

Nie všetko je zložité a ťažké ako sa zdá. Som rada, že je to za mnou.

Vaša SiMa

 

0 komentáre:

Zverejnenie komentára